söndag 22 augusti 2010

Dag 7, lördag

Motorträff på Ope fältet.

Det kändes precis som att spränga målsnöret i en sprintertävling när jag köpte biljetten till motorträffen och skumpade in över gräset på flygfältet i min spräckliga, men fungerande bubbla. YES!!

ACE hade en uppställningsplats längst fram så det var bara att tränga in bakdelen bland de övriga och känna gemenskapen ;-)


Kanske inte den riktiga lystern i lacken, men.....


Lunch VW style :-) Det fanns en husvagn som sålde Thai mat uppställd på området och det var ett välkommet inslag istället för alla hamburgare som vanligtvis finns att köpa. Damen i vagnen frågade vänligt om jag ville ha min rätt 'stark'. Javisst svarade jag inte ont anande.

Det var tur att vi befann oss där vi gjorde eftersom det fanns ett otal brandsläckare på en armlängds avstånd. Det var det värsta jag varit med om !! Det var kanongott, men det kändes som hon hade hade kryddat med en årsförbrukning av Habaneros i maten. Aaaaaooooooo !!!!! Smoking !!


Efter ett par Fanta, innehållet i två volvokylare samt så mycket spolarvätska som jag möjligtvis kunde hitta så var det dags att fortsätta. En hel del däcksparkande och nördsnack... 'äh du vet att den svetsskarven skall sitta 15 grader över karossfästet på en -66:a. På -67:orna ändrade dom det till 11,5 grader. Öööhhhh, coooolt, ba!!'  Precis som det skall vara en dag som denna :-D

Jag var tvungen att hämta ungarna i olika omgångar för de ville vara med, och varje gång jag skulle sticka så fick mina kamrater (de med de stora vaderna) hjälpa till och knuffa igång bilen. Jäkla startmotor !! Det får bli nästa prio efter spindelleden.

Ungarna tycker det är ascoolt att åka bubbla. Marika och jag är ju lite mer härdade efter ett antal år med vår -71:a i Göteborg. Röd och grann var den och tog oss ända från Göteborg till Östersund den dagen då vi flyttade. Detta trots att den skjutit ett tändstift ur toppen två dagar innan vi åkte och stiftet var våldat in i toppens trasiga gängor igen. För säkerhets skull hade vi en tub med kemisk cement i handskfacket  :-)

Men det var innan ungarna, nu ser det ut så här när det är familjeutflykt nu för tiden...

2 comments:

Johan P sa...

Kul läsning och bra jobbat!!!!!!!!

Johan P sa...

Ny vår och sommar= jobba jobba jobba!!!!!!!
Och jobba jobba jobba jobba jobba jobba!!!!

Skicka en kommentar