fredag 20 augusti 2010

Man är ju inte klok !!

Så har man gjort det igen. Skaffat ett projekt !!

Efter allt tråkjobb på Ghian, och båten också för den delen, så fick jag akut kulbehov. Jag måste få göra något kul. Och vad är roligare än att köra en gammal folkvagn ??

Sagt och gjort. Efter en del sökande på blocket i närområdet (plus ett misslyckat försök i Matfors) så föll lotten på en -66:a i Vemdalen.


Inga skärmar och strippad för lackering. Jag vill inte, jag vill inte, jag vill inte, jag vill inte...., JAG VILL !! 

Jag var tvungen att ta min mentor och psykolog Johan till hjälp och visade bilderna jag tagit. "Detta är väl inget för mig eller hur?" Jag ville ju ha en färdig, besiktigad och körklar bil, inte ännu ett projekt. Men Johan sade... "Det skadar ju inte att titta lite närmare på den. Och så får vi ju en grabbdag på köpet :-)".

Sagt och gjort. Vi hakade på trailern (jag vet inte varför, eftersom jag inte ville ha ännu ett projekt..., eller??) och drog till fjälls.


Tommy som sålde bilen var en minst sagt spännade människa. Det fanns nog inget som han inte gjort och ingen kändis som han inte hade frotterat sig med. Det blev en trevlig dag med en hel del däcksparkande, men också fascinerande historier om vad Tommy hade pysslat med under åren plus att han visade ett helt gäng med fantastiska bilder från den tid då det begav sig.

Vi var dock lite tidspressade så affären gjordes upp och vi lastade upp bubblan med tillbehör på trailern och styrde kosan hemåt.

Väl hemma så lastade vi av nyförvärvet och beställde ett gäng pizzor till familjen.


Det gjordes snabbt upp en angreppsplan och en todo lista på baksidan av en kartongbit. Målsättningen var att med minsta möjliga arbete fä den körklar och besiktigad på kommande fredag. Idag är det söndag...  :-0


Med en kall bira i näven är ingenting omöjligt :-) Vi packade ihop pizzakartongerna och satte igång

0 comments:

Skicka en kommentar