söndag 22 augusti 2010

Dag 5, torsdag

Dagen före besiktning. Denna kväll bestod mest i kontroller och provkörning. Startmotorn fortsätter att gäcka oss och den vill inte riktigt lira. Detta innebär att man får praktisera 'strategisk parkering' om man inte har sina polare med enorma vadmuskler i närheten.

Vid provkörningen så visade det sig att bromljusen inte funkade som de skulle. När man bromsade så slocknade vänster bak, höger bak blev dubbelt så stark och höger blinkers lyste. Jag behöver kanske inte nämna att detta inte är ett önskvärt beteende. Speciellt inte dagen före besiktingen !!!!

I alla fulla fall så lade vi detta åt sidan (skyllde på jordfel) och gjorde en fältmässig inställning av strålkastarna efter jag insåg att mitt helljus belyste framförvarande bils takräcke. Inte heller detta är ett önskvärt beteende.

På vägen hem visade det sig att inte tutan fungerade heller. Jamen vad ända in i glödheta är det för fel på denna dagen då ???

I ren ilska (01:00 på natten) så lade jag mig under bilen för att kolla tutan. Jag tog bort lite misstänkt eltejp och hoppsan Kerstin, vad har vi här då? Det ser ut som en kortslutning.

Nya kablar, skarvar och kabelskor, och vips så fungerar all el helt plötsligt !! Det blev ett VW Kinderägg. Bromsljus, blinker och tuta. Tre överraskningar i en :-D

01:30 Hittade jag kudden. Trött men lycklig.

0 comments:

Skicka en kommentar