söndag 15 maj 2011

Ny säsong

Jag har redan hunnit med nästan 40 mil efter jag tog ut bubblan från vinterförvaringen.

Vänster fram kändes väldigt glapp och jag trodde det var lagret som behövde justeras. Vid en närmare undersökning så visade det sig vara bromscylindern som hade gett upp. Sån tur var att det fanns en ny bromscylinder i Ghiaskafferiet så det var snabbt fixat.

Bromsbeläggen var indränkta med bromsolja, men efter en rengöring med thinner var de som nya igen och bromsarna fungerade perfekt :-)

Efter ett par incidenter med en stor blöt fläck under bilen så var det dax att ta itu med problemet. När jag skulle in till städdagen på båtklubben luktade det mer än lovligt med bensin i bilen.

Det var bara att hissa upp och kolla slangen som förbinder tunneln med motorrummet. Den var mycket riktigt misstänkt mörk på vissa delar av slangen. Dags att byta med andra ord.

Kläm åt slangen, lossa tanken och kläm åt huvudslangen också. Disconnecta batteriet och riv bort den kexiga slangen samt ersätt den med en ny och fräsch. Problem solved :- D

Det kan vara placeboeffekt, men jag tycker faktiskt bilen går bättre nu och vad som viktigare är..., den läcker inte längre.

1 comments:

Johan P sa...

Lacka lacka laaaacka!

Skicka en kommentar